Sider

fredag 3. april 2009

Flatbrødmorgen (illustrert med tekopp for stemning)

I morges hadde jeg en flatbrødmorgen. Kanskje har du ikke hørt om flatbrødmorgener. Jeg kan fortelle deg hva det er.

En flatbrødmorgen er den morgenen du (eller egentlig bare jeg, tror jeg) har etter en tur på byen. Du våkner opp, er fortsatt småfull og begynner å gli over i en tilstand som ikke er helt fyllesjuk, men du kommer til å bli skikkelig dårlig hvis du spiser ting som inneholder melk i flytende form, masse pålegg eller i det hele tatt bare er mykt og mat-aktig. Redningen din er flatbrød. De smaker veldig lite, har en god konsistens og de går godt sammen med vann. Nam nam. Nesten som en gammeldags innsatt, er du, med (flat)brød og vann.

Men nå har det seg sånn at jeg har hatt en flatbrødmorgen siden det var russekro igår. 4 timer søvn og norsk i 1. time gjorde egentlig at dagen til nå har vært veldig behagelig. Jeg spiste flatbrød mens jeg så på en framføring om Jens Bjørneboe og gikk deretter hjem siden jeg ikke har time igjen før 11:50. Utrolig lite praktisk, men hvor koselig er det ikke å gå hjem midt på dagen, sitte i sofaen med te med honning og flatbrød og lese en morsom bok? Jeg nikoser meg i alle fall nå og kan gjøre det i ca. 20 minutter til.

20 minutter med te og sofa og bok. Tenk på dét.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar