Sider

tirsdag 14. april 2009

Jeg er opptatt

I ørene: Oren Lavie - Her Morning Elegance, The Rolling Stones - Wild Horses, Sigur Rós - Ára bátur, Sigur Rós - Illgresi, Joshua Radin - Brand New Day

Dagens tekopp: Hvit og gul med grønn hest med brune flekker på. Den kommer fra Knaben.

Jeg sover ikke om nettene lenger. Det er rett og slett for lite tid, for mye å gjøre. I dag var første skoledag etter ferien, 08.00-14.50. Det var slitsomt, bortsett fra midttimen da vi drakk kaffe på kafé, kjøpte maling og var småfilosofiske mens vi spiste lunsj. Fri vilje, hva er det og hvor kommer det fra, er det relatert til noe åndelig eller kommer det av kjemiske prosesser i hjernen? Er det en illusjon skapt av omgivelsene eller ekte? Humre humre. Vi er dype.

Tilbake til temaet. Slitet begynte allerede i går, egentlig, siste dag av ferien. Da måtte jeg skrive religionsprosjekt som skulle leveres i dag. På fredag har jeg prøve. På mandag, óg, og på fredagen etter denne igjen. Jeg har ikke plass nok i hodet til all kunnskapen, som kommer til å forsvinne ut ca. 4 sekunder etter prøven uansett... Det får meg til å bli irritert over skolesystemet; vi pugger for å ha prøver, ikke for å faktisk lære. Det er max frustrerende. I tillegg til skolen kommer jobben, også. Pynte russebukser og gå på kroer skal man også gjøre. Det burde være gøy, men med alt skoleslitet blir det litt stress å gå på kro. Huffsan. Det er noe galt med verden.

Men ja. Jeg har så mye å gjøre for øyeblikket at jeg blir helt matt. Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne, en gang. Jeg bruker ekstremt mye tid på å sitte å tenke at nei, nå burde jeg strengt tatt lese på det eller skrive på det. Så gjør jeg det ikke. Jeg tenker på det kl. 4 om natten når jeg våkner med en ekkel uro i hele kroppen og ikke får sove igjen. Det skulle jeg jammen ha gjort, altså. Kanskje i morgen? Ja, i morgen skal jeg gjøre det. Alikevel sitter jeg her med laptopen og bloggen og te som jeg kanskje burde drikke før den blir kald. Men jeg har i alle fall tenkt på det jeg burde gjøre. For det er jo tanken som teller. Sant? SANT?

Ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar