Sider

onsdag 15. april 2009

Vakre toner i luften

I ørene: Oren Lavie - The Opposite Side of the Sea CD

Dagens tekopp: Hvit med tegning av mange monstre i forskjellige farger

Jeg liker musikk. Jeg liker musikk godt. Spesielt live. Jeg setter stor pris på en god konsert og spesielt en festival som klarer å holde standarden ut uken. I fjor og året før befant jeg meg på Hove. I år blir det Øya, som jeg gleder meg SYKT til. Datarock, Arctic Monkeys, bob hund, Röyksopp, Beirut og Bon Iver er bare noe av det jeg skal sikle på der... Slurp. Hove ser også bra ut, men det er på tide med noe nytt og jeg er i Oslo den 9. uansett, og Øya begynner 11. august... Det får bli en slags Osloferie (hjelp?).

Fremover har jeg mange musikkopplevelser å glede meg til, og det er bra, for det begynner å bli en stund siden sist jeg var på konsert nå... På fredag spiller Sigh & Explode på Tou Scene. Dit skal jeg sannsynligvis. Den 27. april blir det bob hund (JAAAAAA), den 30. april Bo Kaspers Orkester, 17. juni drar jeg til Oslo for å se Metallica og den 9. august skal jeg se Antony and the Johnsons på Operataket, igjen i Oslo. Jeg gleder meg som en unge. Og tenk, disse er bare konsertene jeg faktisk vet at jeg skal på. Det dukker garantert opp flere.

For øyeblikket spiller jeg mest Oren Lavie. Jeg ble helt sjarmert etter at jeg så denne videoen på YouTube. Se den, du óg. Vær forberedet på å smelte.

6 kommentarer:

  1. Sigh spele på Tou Scene, trodde eg?

    SvarSlett
  2. Ja, det gjør de visst. Eg har Folken på hjernen for tiå, haha.

    SvarSlett
  3. Øya blir dødsbraa:)!!! Osloferie e jo bra av og til det og, så lenge det e fint vær!

    SvarSlett
  4. Ja, det BØR ble fint ver, ellers...! Eg ekje verdens største Oslofan, akkurat, men det bler nok veldig bra fordet :D

    SvarSlett
  5. Ellers så finne me oss VERDENS kuuuuleste regnkåper, jeg ska ha knallrosa støvler, også sitte me i regnet og kose oss!!!
    DET KAN IKKE GÅ GALE. hehe

    SvarSlett
  6. JAAA! Eg har ein gul sydvest å ein gigantisk regncape som eg ska pakka me meg... Må få meg någen kjekke støvler åg.

    SvarSlett