Sider

søndag 5. april 2009

Lister

I ørene: Veronica Maggio - Måndagsbarn, Les Misérables - At the End of the Day, Les Misérables - Do You Hear the People Sing?/One Day More, Tom Waits - Ice Cream Man


liste m & f

  1. En oversikt over innbyrdes likestilte elementer.

Jeg liker lister. De skaper en viss orden i kaoset og er utrolig avslappende å lage. Jeg har en liste over de fleste ting som jeg skal gjøre, vil ha, burde gjøre, hvor jeg skal reise og så videre. Lister kan brukes i de fleste situasjoner, både viktige og uviktige. Lister brukes for eksempel i valg. De gir en ryddig og (forholdsvis) enkel oversikt over diverse kandidater. Lister kan også lages for å ordne dagens gjøremål. Her er for eksempel min liste over resten av dagen:

  1. Skrive ferdig dette innlegget
  2. Spise frokost
  3. Se ferdig Bones fra i går
  4. Dusje
  5. Henge opp et bilde på mitt nye soverom
  6. Spise restene av verdens beste kaken fra i går
  7. Lage te med honning
  8. Sitte i trappa sammen med katten og lese og drikke te mens jeg nyter godværet
  9. Spise middag
  10. Se Chuck mens jeg sjekker kinoprogrammet for mandag
  11. Jobbe videre med russebuksen
  12. Tenke at jeg burde egentlig begynne med religionsprosjektet
  13. Ikke begynne med religionsprosjektet
  14. Kveldsmat
  15. Lese til jeg sovner
Kanskje følger jeg listen, kanskje ikke, men jeg har i hvertfall planer om å gjøre alt dette i løpet av dagen (det er søndag og min første ekte fridag på 2 mnd; derfor velger jeg å ikke være sosial). Men uansett, lister kan rydde opp i gjøremålene dine, dagen din, eller livet ditt om du så vil. Alt blir så mye bedre når det finnes en viss grad av orden, selv om det alltid vil være ting som ikke kan ordnes i universet. Noen blir sykelig opptatt av dem men for de fleste vil jeg si at lister er et godt hjelpemiddel. Alt blir med en gang mye lettere å gjøre når det har en ryddig og enkel, hva skal jeg kalle det? Aura. Jeg hadde egentlig tenkt å lage en liste over hva jeg liker ved lister, men det blir litt mye lister på en gang. Til og med for meg.

4 kommentarer:

  1. Har kje tenkt på å slå deg samen med Inger Berg? Kvinnfolket elske lister! Kje sunt d der.

    SvarSlett
  2. Hahaha, bra for Inger Berg! Men eg komme nok te å ver ein lone wolf i listeverden, ja...

    SvarSlett
  3. Haha. Eg og like lister, sånn egentlig. Mn ikkje to the extreme liksom. "Could you write your name on the LIST, please?" "Have a look at the reading LIST for today everyone". Fysj.

    Eg likte blomstene forresten. De va søte! =D

    SvarSlett
  4. Haha ja :) Eg må laga lister så eg faktisk får gjort tingene på de!

    Det sko ikkje ver blomster egentlig, det sko ver tal... Men eg e fornøyd!

    SvarSlett